Ik denk dat het 1997 was. De laatste keer dat ik over dit stukje water, bevroren dan😜, heb geschaatst. In dat jaar werd de Noorderrondrit ook georganiseerd. (De Groningse Elfstedentocht zeg maar). Heb er fijne herinneringen aan.

Ook heb ik hier vroeger als kind gezwommen. Dat was wel spannend; voelde je van die kriebelende visjes langs je voeten of een rat.

Afgelopen zomer kochten we een bootje en heb ik er voor het eerst gevaren met m’n gezin.

Dat betekent dat ik hetzelfde stukje water inmiddels op 3 manieren heb gebruikt.

Wist je dat je dat als ondernemer ook met je content kunt doen?

Waarschijnlijk steek je er veel tijd en energie in om het te maken. Een voor jouw doelgroep relevante blog of weggever (ik noem maar een paar voorbeelden) schud je immers niet 1, 2, 3 uit je mouw. Als je content eenmaal klaar is om gedeeld te worden, dan plaats je het op je website. En het krijgt waarschijnlijk een plekje in je nieuwsbrief. Misschien deel je het ook wel op Social Media kanalen.

Maar wat doe je er dan mee?! Verwijder je het van je pc? Of sla je het op en ga je het hergebruiken? Hoe? Plaats over een halfjaar weer een tip uit dezelfde blog op Social Media. Deel een klein stukje uit je e-book.  Zet het om in een andere vorm! Maak van een tekst een video, van een podcast 1 of meerdere blogs. Of andersom. Bedenk voor hetzelfde onderwerp een iets andere invalshoek of pas je formulering aan. Publiceer de content op een ander tijdstip.

Met andere woorden: als je creatief bent, kun je die waardevolle content op verschillende manieren en momenten nogmaals delen, zodat je bereik zo groot mogelijk wordt. Niet iedereen zit continu op Social Media. Of leest altijd je nieuwsbrief (of je het leuk vindt of niet, dit is nu eenmaal de realiteit..).

Vind je het ook zonde als jouw met zorg gecreëerde content niet vaker gepubliceerd wordt? Of recycle jij je content bewust niet?

Share This